Spúšťame novú linku 7. Na Račianskej budú jazdiť električky častejšie než metro


Ako jeden z najväčších nedostatkov vnímali cestujúci nedostatočnú kapacitu električiek na Račianskej ulici. DPB preto od 2. septembra spúšťa do prevádzky novú električkovú linku 7. Jej trasa bude začínať na významnom prestupnom uzle integrovanej dopravy pri železničných staniciach Vinohrady a Predmestie a cestujúcich odvezie až na Račianske mýto, k prestupnému uzlu Blumentál a na Hlavnú stanicu.

Električky po Račianskej budú jazdiť častejšie ako metro. Odvezú až 9 tisíc cestujúcich za hodinu

Po Račianskej ulici tak bude premávať historicky najvyšší počet električiek. Linky 3 a 7 tu spoločne vytvoria 120-sekundový interval, čo je ešte menej, ako v mnohých prevádzkach metra vo svetových metropolách. Vďaka novej linke sa na Račianskej radiále navýši celková prepravná kapacita električiek oproti prázdninovému režimu až o cca 70 %. DPB je na tejto trati pripravený odviezť až 9 tisíc cestujúcich za hodinu. Zároveň budeme spoločne s magistrátom sledovať vyťaženie električiek a ak by kapacitne nestačil ani nový model prevádzky, budeme riešiť možnosť predĺženia ranných spojov linky 7 až na konečnú do Rače.

Električková linka 7 bude premávať v čase najväčších prepravných nárokov, teda cez pracovné dni ráno cca od 5:30 do 9:00 a potom poobede cca od 14:00 do 18:00, keď sa cestujúci potrebujú dostať do práce či škôl a poobede späť domov. Spojenie sa zlepší aj množstvu študentov, ktorí cestujú k Slovenskej technickej univerzite, pred ktorou bude nová linka tiež zastavovať.

Zmeny sa chystajú aj v ostatných častiach mesta. Električku linky 2 v plnej miere nahradí priame spojenie s centrom linkou 4. Zachované bude aj priame spojenie medzi ŽST Nové Mesto a Hlavnou stanicou, a to rýchlejšími vlakmi linky S70, v ktorých vďaka integrovanej doprave platia rovnaké električenky a lístky na MHD, ako v električkách, autobusoch a trolejbusoch.

Zlepšenie spojenia do Dúbravky, Petržalky, Karlovej Vsi a na Dlhé diely

Dopravný podnik zlepšuje aj priame spojenie Dúbravky a Petržalky s centrom mesta. Nakoľko stále pokračuje rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi, poobede budú premávať autobusy 83 a 84 až o 33 % častejšie, než v súčasnosti. Interval sa skracuje aj ráno, keď budú autobusy jazdiť v spoločnom iba 3-4 minútovom intervale. Na väčšinu spojov DPB nasadí najkapacitnejšie autobusy aké má k dispozícii a síce Mercedes CapaCity.

Aby bolo cestovanie pohodlnejšie aj pri ceste z Dlhých dielov, DPB dočasne opäť obnoví prevádzku špeciálneho autobusu 133, ktorý ráno odľahčí trolejbusy a električky a cestujúcich z Dlhých dielov odvezie priamo do mesta. Napriek priamemu autobusovému spojeniu však DPB odporúča využívať pri ceste do centra rýchlejšie električky X6, ktoré na nábreží neuviaznú v zápchach. 

Až 85 nových klimatizovaných autobusov

Podľa príspevkov na Facebooku DPB vnímajú cestujúci ako veľký nedostatok MHD veľké množstvo neklimatizovaných vozidiel. Okrem zmien v trasovaní liniek či cestovných poriadkoch chce preto nové vedenie DPB výrazne obnoviť vozový park a vyradiť z prevádzky všetky staré autobusy.

Vyhlásili sme tender až na 85 úplne nových autobusov. Potešiteľnou správou pre cestujúcich je, že všetky budú vybavené klimatizáciou s vyšším výkonom, ktorá zabezpečí veľmi pohodlné cestovanie autobusmi aj počas najväčších letných horúčav. Nové autobusy budú vybavené aj pripojením na Wi-Fi, USB zásuvkami, bezpečnostnými kamerami, determálnymi oknami a automatickým zatváraním dverí na fotobunku, ktorá bude brániť úniku vychladeného vzduchu z vozidla,” prezradil Martin Rybanský, nový predseda predstavenstva DPB.

Posilová doprava pre študentov

V polovici septembra DPB posilní prevádzku autobusov 31 a 39, ktoré vozia študentov z centra mesta na vysokoškolské internáty. Od 15. septembra bude premávať aj špeciálny autobus 131, ktorý počas nedieľ a sviatkov vozí študentov od vlakov z Hlavnej stanice expresne až k internátom v Slávičom údolí. Prevádzka sa obnoví i na linke 184 z Hroboňovej na Ekonomickú univerzitu.

Úprava oblastnej dopravy v Rači

DPB sa snaží zlepšiť aj presnosť lokálnej dopravy v rámci mestskej časti Rača. Nakoľko autobus 56 premáva aj úzkymi uličkami, kde je problém so zaparkovanými autami, bude táto linka obsluhovať naďalej rovnaké zastávky, avšak pri ceste na Tbiliskú v opačnom poradí. Nebude tak dochádzať k blokovaniu premávky. Vďaka tomu by sa mali spresniť odchody autobusov podľa cestovného poriadku.

Kontakt pre médiá:
Martin Žarnovický
manažér PR a marketingu DPB
zarnovicky.martin@dpb.sk
+421 910 435 031, +421 940 435 624

Najčítanejšie správy