Električky v Bratislave začnú jazdiť častejšie ako metro v zahraničí


Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je račianska radiála, kde sme v rannej špičke navýšili počet spojov až na dvojnásobok. Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov.

Metro síce nemáme, no môžeme mať električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. Jazdiť budú takmer tesne za sebou.

Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko. 

Vo veľmi hustých intervaloch budú premávať električky aj na ostatných tratiach, kde počítame s intervalom iba 4 minúty. Uvažujeme aj nad možnosťou doplniť v budúcnosti vozový park o vysokokapacitné možno až 50 metrov dlhé vozidlá, ktoré by ešte viac posilnili kapacitu na vyťažených tratiach. V minulosti sme napr. testovali prevádzku až trojvozňovej súpravy električky, ktorá mala o 50 % väčsiu kapacitu, než bežné súpravy v súčasnosti. 

Električky majú oproti ostatným druhom dopravy bezkonkurenčnú výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia. A aby mohli byť ešte rýchlejšie, po celom meste začíname modernizovať ich trate.

Častejšie ako metro

ELEKTRIČKY BUDÚ JAZDIŤ ČASTEJŠIE AKO METRO🚋 Prichádzame so skvelým zlepšením MHD na najvyťaženejších trasách. Tým, že Bratislava nemá metro, sú pre ňu električky absolútne kľúčové a musíme nimi chýbajúce metro zastúpiť. Na najdôležitejších tratiach preto začíname jazdiť v intervale iba 2 minúty, čo je dokonca ešte častejšie, než v mnohých prevádzkach metra v zahraničí.🚇 Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je račianska radiála, kde sme v rannej špičke navýšili počet spojov až na dvojnásobok. Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov. Metro síce nemáme, no môžeme mať električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. Jazdiť budú takmer tesne za sebou.🚋🚋🚋 Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko. Na ostatných tratiach bude interval tiež skvelý - iba 4 minúty. Električky majú oproti ostatným druhom dopravy bezkonkurenčnú výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach🚗🚌 a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia. A aby mohli byť ešte rýchlejšie, po celom meste začíname modernizovať ich trate.🔧 #castejsieakometro #mamespolocnyciel

Zveřejnil(a) Dopravný podnik Bratislava dne Neděle 29. září 2019