V Bratislave už jazdia nové autobusy Iveco Urbanway - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Zo zastávky  
Do zastávky  
 
Linka


Tlačové správy

V Bratislave už jazdia nové autobusy Iveco Urbanway

Dopravný podnik Bratislava, a.s. predstavil vo vozovni Jurajov Dvor nový, 12-metrový autobus Iveco Urbanway.

Prvý sólo autobus Iveco Urbanway je zaradený do premávky už od pondelka 10. novembra 2014 a jazdí na linke č. 50. Do vozidlového parku pribudli nasledujúci deň ďalšie dve vozidlá tohto typu, ktoré DPB, a.s. vysúťažil v rámci dvoch verejných obstarávaní na nákup 50 nových autobusov s možnosťou opcie na nákup ďalších 50 kusov. Vo štvrtok 13. novembra 2014 pribudne ďalší nový autobus tohto typu. Počas minulého týždňa bolo vozidlo prihlásené na polícii a dostalo slovenské EČV, bolo vybavené interným číslovaním DPB, a.s. a ďalšími označeniami v zmysle platných predpisov. Zároveň sa zaškolili vodiči a dielenskí pracovníci tak, aby bol autobus pripravený vyraziť do bratislavských ulíc.

Autobusy IVECO URBANWAY 12 sú nízkopodlažné, dieselové vozidlá s celkovou obsaditeľnosťou pre 94 cestujúcich, poháňané motorom Euro 6 TECTOR 7, s automatickou prevodovkou VOITH, klimatizáciou kabíny vodiča aj priestoru pre cestujúcich. Dopravný podnik Bratislava, a.s. vysúťažil 20 kusov autobusov Iveco Urbanway 12m s možnosťou opcie na ďalších 20 kusov, teda do vozidlového parku DPB, a.s. pribudne po uplatnení opcie 40 kusov autobusov tejto značky.
 

Autobus Iveco Urbanway predstavila spoločnosť Iveco Bus v roku 2013 na veľtrhu v belgickom meste Kortrijk. Ide o prvé sériové vozidlá Urbanway vyrobené u českého výrobcu (Iveco) vo Vysokom Mýte. Iveco Urbanway je nástupcom mestských autobusov Iveco Citelis, ktoré sú tiež súčasťou vozidlového parku DPB, a.s. Okrem dizajnových zmien oproti svojmu predchodcovi prišiel Urbanway s viacerými modernizačnými prvkami, z ktorých najdôležitejší je výbava motormi Iveco Tector spĺňajúcimi emisnú normu Euro 6.

„Nové autobusy sú nízkopodlažné s výklopnou plošinou umožňujúcou bezbariérový nástup pre imobilných cestujúcich, plne klimatizované, majú vnútorný i vonkajší kamerový systém, vnútorný aj vonkajší informačný systém, akustický informačný systém spojený s možnosťou vyhlasovania zastávok a liniek pre slabozrakých a nevidiacich cestujúcich. Ďalšími výhodami týchto autobusov je, že sú z oceľovej samonosnej konštrukcie s antikoróznou úpravou ponorením do kataforického kúpeľa,“ vyjadril sa predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

 

Technické parametre: Urbanway 12 m – Tector 7 Diesel EURO VI
Dĺžka: 12 000 mm
Šírka: 2 500 mm
Výška (s klimatizáciou / bez klimatizácie): 2 846 / 3 066 mm
Rázvor: 6 120 mm
Predný / zadný previs: 2 710 / 3 170 mm
Rozchod kolies vpredu / vzadu: 2 087 / 1 869 mm
Vnútorná výška vpredu / vzadu: 2 378 mm
Nástupná výška predných / stredných / zadných dverí: 320 / 330 / 340 mm
Nástupná šírka predných / prostredných / zadných dverí: 1 200 mm
GVW (max. povolená celková hmotnosť vozidla): 19 000 kg
Počet miest na sedenie: 31 plus 1
Počet miest na státie: 63
Celkový počet miest: 94 plus 1
Maximálna rýchlosť: 90 km/h


TECTOR 7 EURO VI
Výkon 210 kW (286 HP) pri 2 500 ot./min.
Krútiaci moment motora: 1 000 Nm pri 1 250 ot./min.
Zdvihový objem: 6,7 litrov
6 valcov v rade, s priamym vstrekovaním Common Rail

 

Bratislava, 12.11.2014