Mesto predĺžilo diskusiu k stratégii parkovania, doposiaľ sa do nej zapojilo 3500 ľudí - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Zo zastávky  
Do zastávky  
 
Linka


Správy z magistrátu

Mesto predĺžilo diskusiu k stratégii parkovania, doposiaľ sa do nej zapojilo 3500 ľudí

Bratislavská samospráva predĺžila verejnú diskusiu k pripravovanej stratégii parkovania o päť dní. Odborná i laická verejnosť tak môže svoje pripomienky, podnety zasielať samospráve až do 16. mája (streda), kedy sa oficiálne ukončí tematická verejná diskusia, ktorej cieľom je vygenerovať názory Bratislavčanov nielen na aktuálnu situáciu z hľadiska parkovania v meste, ale aj princípy, ktorými by v budúcnosti chcela slovenská metropola regulovať statickú dopravu. Na území mesta majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150-tisíc státí, pričom aktuálne štatistiky hovoria o počte viac ako 210-tisícoch vozidiel na existujúce parkovacie plochy. Diskusia začala 11. apríla t.r. nielen na oficiálnej stránke mesta (www.bratislava.sk), ale prebieha aj na sociálnej sieti FACEBOOK (www.facebook.com/Bratislava.sk). Odborní garanti diskusie monitorujú taktiež diskusie, ktoré sú na internetových stránkach regionálnych i celoslovenských médií.

Doposiaľ túto formu prezentácie názoru k zásadným otázkam života v metropole využilo viac ako 3.500 ľudí. Najčastejšie je využívaná anketa zverejnená na stránke samosprávy – www.bratislava.sk a za štyri týždne od jej spustenia vygenerovala takmer dvetisícdvesto podnetov. Naďalej, ôsmi z desiatich diskutujúcich podporujú ideu rezidenčného parkovania. Najväčšiu polemiku vyvoláva návrh na spoplatnenie parkovania počas dňa, v čase od 8.00 do 18.00 hod., v širšom centre mesta. Podľa navrhovanej stratégie, spoplatnenie státia v priebehu dňa by sa však nedotklo tých vodičov, ktorí majú v danej lokalite trvalý pobyt. Z prebiehajúcej diskusie i priebežných výsledkov ankety vyplýva, že výrazná väčšina diskutujúcich (cca. 90%) vníma možnosti parkovania v metropole ako veľmi zlé, resp. zlé, ale nie až katastrofálne.

Navrhovanú stratégiu parkovania v slovenskej metropole bude posudzovať odborná komisia, ktorú zriadil primátor Milan Ftáčnik, a pôsobia v nej okrem poslancov bratislavského zastupiteľstva aj odborníci na dopravu, starostovia viacerých mestských častí, zástupcovia dopravného podniku či mestskej polície. O definitívnej podobe pravidiel parkovania tak rozhodnú mestskí poslanci v letných mesiacoch nielen na základe odborných podkladov z pracovnej komisie, ale aj na základe záverov verejnej diskusie, reprezentatívneho sociologického prieskumu či vecných postojov, pripomienok jednotlivých bratislavských mestských častí.