Samospráva testovala premávku na ceste z Petržalky do centra mesta v BUS pruhu - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Zo zastávky  
Do zastávky  
 
Linka


Správy z magistrátu

Samospráva testovala premávku na ceste z Petržalky do centra mesta v BUS pruhu

Bratislavská samospráva v spolupráci s členmi komisie pre verejnú dopravu testovala dnes (27. september) počas rannej dopravnej špičky premávku na ceste z Petržalky, zastávka MHD na Hálovej ulici cez Most SNP, Hodžovo námestie až na Štefánikovu ulicu, križovatku pri Slovenskej akadémii vied (SAV). Testovanie bolo spojené s monitoringom dopravy na úseku jednej z najfrekventovanejších ciest, kde bol počas Európskeho týždňa mobility vytvorený dočasný BUS pruh. Komplexné merania budú pokračovať do konca tohto týždňa (30. 9.) a následne vedenie mesta vyhodnotí experiment, rozhodne o miere zavedenie BUS pruhu do praktickej podoby. Pri záverečnom hodnotení budú použité nielen údaje z praktických meraní, ale taktiež informácie z palubných počítačov vozidiel MHD pred a počas experimentu.

Jazda mestskou hromadnou dopravou trvala pred vyznačením BUS pruhu v rannej špičke 14 až 15 minút. Pri dnešnom testovaní trvala cesta z petržalskej zastávky na Hálovej ulici k budove SAV na Štefánikovej ulici autobusom 9,5 minúty, teda autobus išiel v súlade s cestovným grafikonom. Cestovanie hromadnou dopravou bolo reálne rýchlejšie o 5, resp. 6 minút vo vyhradenom pruhu, ako bez. Jazda autom v tom istom čase trvala na testovacom úseku 15 minút. Okolo zastávky pred nájazdom na Most SNP prešlo za 10 minút 386 áut a len v každom 9 aute boli minimálne dvaja cestujúci. Prechádzajúcimi autobusmi sa za ten istý čas prepravilo viac ako 900 ľudí, teda približne dvakrát viac ako autom. Vyhradený experimentálny BUS pruh pomohlo cestujúcich v MHD skrátiť jazdnú dobu do práce, školy o tretinu času.

Významnejší rozdiel v jazdnom čase vozidiel MHD oproti autám bol nameraný priamo na Štefánikovej ulici. Prejazd týmto úsekom trval vodičom áut približne 10 minút, vozidlám MHD trvala jazda 2 minúty. Vo vzniknutej kolóne stálo približne 50 áut. V rannej špičke prechádza týmto frekventovaným úseku každých desať minút v priemere 9 vozidiel hromadnej dopravy (autobus, trolejbus). Tieto čísla ukazujú, že mestská doprava prepraví v čase najväčšej dopravnej frekvencie okolo 700 cestujúcich, a v takom istom časovom intervale sa individuálne, v aute prepraví maximálne 130 ľudí. Hromadnou dopravou sa tak prepravilo len na Štefánikovej ulici 5-krát viac ľudí ako autom, čo má nezanedbateľný vplyv na kvalitu životného prostredia.