Vianočná električka v uliciach Bratislavy - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Zo zastávky  
Do zastávky  
 
Linka


aktualita

Vianočná električka v uliciach Bratislavy

02. 12. 2011

Vianočnú atmosféru v hlavnom meste v dňoch 6.- 23.decembra spríjemní aj sviatočne vyzdobená a vysvietená historická električka. DPB sa týmto spôsobom rozhodol prispieť k šíreniu predvianočnej nálady a zatraktívneniu Vianočných trhov, ktoré sa konajú v centre Bratislavy.
 
Slávnostná prvá jazda Vianočnej električky je pripravená na Mikuláša v popoludňajších hodinách so štartom o 16:00 hodine, aby si tento sviatok užili hlavne tí najmenší. Pre priaznivcov mestskej hromadnej dopravy, ale aj pre tých, ktorí majú radi netradičné historické vozidlá, bude vyzdobená električka k dispozícii bezplatne každý deň od 16.00 do 20.00 hodiny.
 
Vianočná električka, ktorej svetelnú výzdobu zabezpečila pre DPB spoločnosť Siemens, bude jazdiť podľa osobitného cestovného poriadku v hodinových intervaloch. Nástupišťom bude zastávka Jesenského pri historickej budove SND v smere na Kamenné námestie. Jej trasa povedie cez Kamenné námestie, Špitálsku, Americké námestie, Radlinského a Vazovovu, kde sa opäť otočí do centra mesta. Následne pôjde cez Krížnu, Špitálsku, Námestie SNP, Kapucínsku, do Tunela, a späť cez Nábrežie armádneho generála L. Svobodu, Nový Most, a jazdu ukončí na východiskovej zastávke Jesenského. Na tejto zastávke bude električka stáť približne 15 minút a na prípadné otázky zvedavých nadšencov zaujímajúcich sa o históriu vozidla bude k dispozícii aj vodič.
 
Vianočná električka bude mať zároveň humanitárny rozmer. Súčasťou projektu totiž bude aj Pracovno - socializačné centrum pre mentálne postihnutých ľudí, ktoré zároveň prevádzkuje chránenú dielňu. Hendikepovaní klienti centra Lepší svet budú v električke v čase predvianočných sviatkov ponúkať vlastné výrobky a výťažok z tejto akcie poslúži na prevádzkovanie ďalších aktivít centra.
 
Električka ČKD-Tatra T2 je typ česko-slovenskej električky vyrábaný spoločnosťami TATRA Smíchov a ČKD Stalingrad od polovice 50. rokov do začiatku 60. rokov 20. storočia. V Bratislave ich jazdilo celkovo 67 kusov v rokoch 1958 - 1988. V rukách dielenských pracovníkov sa stala opäť pojazdnou a dnes patrí medzi unikátne historické vozidlá Dopravného podniku Bratislava.