Prvá nová obojsmerná električka začne jazdiť už v sobotu - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Vyhľadávač spojenia
Zo zastávky:  
Dátum:  
  Rozšírené

aktualita

Prvá nová obojsmerná električka začne jazdiť už v sobotu

24. 04. 2015

Dopravný podnik Bratislava spúšťa skúšobnú prevádzku s cestujúcimi novou obojsmernou električkou už túto sobotu 25. apríla 2015 o 4:53 hod.
 

V rámci procesu homologizácie dodávateľom spoločnosti Škoda Transportation, a.s. v spolupráci s DPB, a.s, bolo vydané povolenie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi na nových typoch vozidla – električkami Škoda 29T a 30T. „Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke č. 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.
 

DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovní depa Jurajov Dvor a vozovne Hroboňova, sa údržba električiek vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.
 

Do DPB, a.s. prišla 22. apríla 2015 ďalšia obojsmerná električka, dnes ich je 7 typu Škoda 30T a jedna typu Škoda 29T. Približne každý týždeň pribudne ďalšia nová električka, pričom do konca roka bude dodaných až 45 nových vozidiel a v roku 2016 ich bude celkovo 60.
 

V rámci procesu homologizácie bolo potrebné vykonať nasledovné úkony:
- teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla
- skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania
- skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď
- skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km
- vykonali skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach