Ako pomôcť cestujúcemu so zrakovým postihnutím - Dopravný podnik Bratislava, a.s.


Zo zastávky  
Do zastávky  
 
Linka


aktualita

Ako pomôcť cestujúcemu so zrakovým postihnutím

05. 03. 2012

Verejnosť sa pri cestovaní MHD často stretáva so spolucestujúcimi, ktorí majú zrakové postihnutie. Tí však majú sťažené podmienky či už pri nástupe alebo výstupe do prostriedku MHD, prípadne pri ďalších situáciách, ktorým musia čeliť.Kým občania bez hendikepu cestovanie MHD považujú za celkom prirodzené a automatické, zrakovo postihnutý človek musí často zápasiť s rôznymi problémami. Verejnosť si týchto ľudí na zastávkach alebo v prostriedkoch MHD často nevšíma. Hlavná príčina však  možno ani nepramení z toho, že by nechceli pomôcť, ale nevedia ako. Aj preto sa DPB rozhodol realizovať kampaň, v ktorej sa edukatívnym spôsobom posnaží naučiť verejnosť uľahčiť život a cestovanie občanom so zrakovým postihnutím.

 
Prvým zásadným krokom je spýtať sa zrakovo postihnutého človeka ako pomôcť. Sám totiž najlepšie poradí akú formu pomoci potrebuje. Neviete napríklad ako navigovať zrakovo postihnutého cestujúceho na voľné miesto v prostriedku MHD? Stačí, ak mu položíte ruku na operadlo sedadla. Slová ako tu a tam totiž nevidiacemu nič nehovoria.
Vedeli ste, že hladkanie vodiaceho psa ho vyrušuje pri práci?
Viete, že tlačiť nevidiaceho človeka pred sebou môže byť veľmi nebezpečné?
 
Cenné rady, ktoré môžu výrazne skvalitniť cestovanie zrakovo postihnutých ľudí Dopravnému podniku Bratislava poskytla Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska. DPB prostredníctvom svojho webu a rôznych ďalších foriem informačno-edukatívnej kampane naučí cestujúcich ako sa správať, účinne a ohľaduplne pomôcť ľuďom so zrakovým postihnutím, ktorí žijú medzi nami a majú rovnaké právo využívať verejnú dopravu ako zdraví ľudia.